Bitte verwenden Sie diesen Identifikator, um diese Publikation zu zitieren oder auf sie zu verweisen: http://dx.doi.org/10.5072/genderopen-develop-23
Autor_in
Pieper-Seier, Irene
Titel der Zeitschrift
Gender : Zeitschrift für Geschlecht, Kultur und Gesellschaft
Erscheinungsjahr
2009
Jahrgang/Bandnummer
1
Heftnummer
1
Seitenangabe
59-72
Sprache
de
Abstract
In Germany, mathematics is widely considered a male fi eld of interest even though nearly half of the university students in mathe maticsare female. More and more women drop out during the early stages of their academic career. In the article recent data are presented. Then the fi ndings of two surveys are reported that have been conducted in Oldenburg. One of them focuses on explanations for women’s relative reserve to aim at passing a PhD in mathematics and the other on individual experiences of women professors of mathematics during their career. The article suggests measures for the encouragement of young women in mathematics.
Schlagwort
Geschlechterverhältnis
Frauenforschung
Gleichberechtigung
Gleichstellungspolitik
Politik
Wissenschaftlerin
Frauen an Hochschulen
Erwerbstätigkeit <Frauen>
Geschlechterrolle
Geschichte
Mathematics
Gender Relations
Germany
Frauenforschung
Gleichberechtigung
Gleichstellungspolitik
Politik
Wissenschaftlerin
Frauen an Hochschulen
Erwerbstätigkeit <Frauen>
Geschlechterrolle
Geschichte
Mathematics
Gender Relations
Germany
Lizenz
CC BY--NC-ND
Dateien in dieser Publikation
Dateien
Beschreibung
Größe
Format