Zur Kurzanzeige

dc.rights.licensehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.denone
dc.contributor.authorZimmermann, Anjanone
dc.date.accessioned2019-08-26T08:02:11Z
dc.date.available2019-08-26T08:02:11Z
dc.date.issued2018none
dc.identifier.issn0935-6967none
dc.identifier.urihttp://genderopen.de/25595/1063
dc.description.abstractThe article explores the interdependencies between feminist in art history in Germany and the political and social upheavels around 1968. It lays its focus on the fact that the theoretical debates initiated by feminist scholars in art history profited a lot from feminist art of the 1960s and 1970s.none
dc.language.isogernone
dc.subject.ddc700 Künste, Bildende und angewandte Kunstnone
dc.subject.other1968none
dc.subject.otherFeministische Kunstnone
dc.subject.otherKunsthistorikerinnennone
dc.titleGab es doch einen Tomatenwurf der Kunsthistorikerinnen?none
dc.typearticle
dc.source.pageinfo28-43none
dc.type.versionpublishedVersionnone
dc.source.journalFKW : Zeitschrift für Geschlechterforschung und visuelle Kulturnone
dc.source.issue65none
local.typeZeitschriftenaufsatz
dc.title.subtitleDie Kunsthistorikerinnentagungen (1982-2002) in der Perspektive von 1968none


Dateien in dieser Publikation

Thumbnail

Diese Publikation erscheint in:

Zur Kurzanzeige